Strategie & communicatie

Of het nu de realisatie van een website of de organisatie van een congres betreft, de voice of tone van een boodschap, de keuze van het kanaal, de locatie van een event… al deze elementen maken deel uit van een totaalstrategie die rekening houdt met de communicatie- en marketingbehoeften van de klant.

Door de vraag van de klant nauwkeurig te analyseren en te bespreken, komen we samen met de klant tot een langetermijns contentstrategie.

All About Content zet Instagram in voor meer kleur in de Brusselse advocatuur

In haar streven naar een meer diverse en inclusieve advocatuur startte de Brusselse balie van advocaten vorig jaar het DIApositief-project op. Met deze campagne wil de balie jongeren met een migratie-achtergrond sensibiliseren om rechten te studeren en een carrière in de advocatuur te ambiëren. All About Content creërde de huisstyle voor dit project en zette de website www.diapositief.brussels op.  All About Content realiseerde promotiefilmpjes die de website animeren, affiches en flyers worden in de Brusselse scholen verspreid en informatiesessies georganiseerd.

Potentiële kandidaten die zich inschrijven voor het DIApositief-project worden geselecteerd aan de hand van enkele criteria, zoals motivatie, interesses en studieresultaten, maar dus ook origine en thuistaal. Nadien doorlopen ze een traject van twaalf uur waarbij ze ondergedompeld worden in de wereld van justitie en de advocatuur, en een inleiding krijgen op de betekenis van de rechtsstaat. Met deze informatie gaan ze aan de slag om een paper te schrijven over het belang van diversiteit in een rechtsstaat. De kandidaat met de beste paper krijgt de beurs (het inschrijvingsgeld, de studieboeken, een pc en een abonnement op het openbaar vervoer). 

De vraagstelling ‘hoe komen we in contact met de doelgroep?’ werd in 2020 extra bemoeilijkt omdat de COVID-19 pandemie de schoolpoorten sloot en er dus geen infosessies in de scholen georganiseerd konden worden. Dus zocht All About Content naar een alternatieve manier om met de doelgroep in contact te komen.

Een Instagram-account waarop wekelijks nieuws en video’s over het DIApositief project werden gepost, bleek aan te slaan bij het doelpubliek. Uit het bestaande materiaal dat voor de website werd gerealiseerd, werd in een sneltempo een aantal strategische posts aangemaakt en via Instagram verspreid. Via een aantal ambassadeurs kreeg de verspreiding van de posts een extra boost. Wekelijks werden er ook nieuwe berichten over het project gepost.

Andrée en Pierre Arty Foundation

De Andrée en Pierre Arty Foundation, is een kunsttichting die werd opgericht in 2006. Haar doel? Het consolideren en promoten van het oeuvre van de Brusselse artieste Dat bestaat uit collages, tekeningen, schilderijen en gedichten. All About Content wordt gevraagd om de stichting een gezicht te geven en een strategie uit te werken om de collagekunst onder de aandacht te brengen en actuele collagekunstenaars te steunen.

De realisatie van een huisstijl en de website vormden de basis voor de organisatie van de Andrée en Pierre Arty Award voor collagekunst. Affiches werden ontworpen en verspreid in Kunstacademies. Persberichten werden verstuurd naar kunsttijdschiften en gespecialiseerde websites. De vorige edities kenden telkens veel succes met meer dan 50 deelnemers. De winnaar die door een professionele jury wordt verkozen ontvangt een prijs ter waarde van 5.000,00 euro, te besteden aan de productie en uitgave van een catalogus van zijn(collage)-werk. Hij of zij krijgt ook een groepstentoonstelling met de andere laureaten en een solotentoonstelling waarop de catalogus wordt voorgesteld. Zowel de realisatie van de catalogus, de opbouw van de tentoonstelling als de organisatie van de vernissages en de communicatie over dit alles, zijn in handen van All About Content.

Andrée Arty was niet alleen een creatieve collagiste, ze was ook een succesvolle muzikante. De stichting wil ook dit aspect van haar carrière aan bod laten komen door de inrichting van een muziekprijs. Het Koninklijk Conservatorium Brussel, waar Andrée Arty haar muzikale opleiding genoot, was dan ook heel enthousiast om aan de organisatie van een compositieprijs mee te werken. Vorig jaar werden de winnende composities uitgevoerd tijdens een concert in het Koninklijk Conservatorium. De winnaars werden beloond met een cd-opname van het concert. All About Content stond in voor de coördinatie van deze wedstrijd en de organisatie van het concert.