
Citroën, de autoconstructeur met als credo ‘Créative Technologie’ wil zijn klanten op een meer eigentijdse en creatieve manier informeren dan via een klassiek magazine. All About Content ontwikkelde een volslagen nieuw en digitaal verhaal onder de vorm van een creatieve nieuwsblog die volledig aansluit op de visie en huisstijl van Citroën.
Deze blog is een volgende stap in de digitale content marketing strategie van het Merk. Al in 2008 zette All About Content een digitaal magazine op voor de Franse autoconstructeur. Drie jaar later volgde een applicatie voor iPad. Sinds deze zomer is dit digitale magazine omgeturnd tot een volwaardige nieuwsblog, met – zoals het een echt nieuwskanaal past –regelmatige updates en zowel leesbaar op pc, tablet als smartphone. Het resultaat is overigens te lezen op www.citroenmagazine.be, waar de blogger kan inklikken op een waaier van actualiteit, lifestylereportages, tips voor trips en andere, Citroën-gerelateerde wetenswaardigheden.
Crossmediale content en interactieve aanpak
“Het Citroën Digizine is opgebouwd rond een aantal thematische verhalen waaraan telkens meerdere substories of landingpages worden gelinkt. Via Citroen beschikken we daarvoor over prachtig beeldmateriaal dat we aanvullen met in-house gerealiseerd videomateriaal. Onze journalisten verrijken het Citroën-aanbod verder met redactionele content en onze digitale studio zorgde voor een vormgeving in de lijn van de Citroën-huisstijl”, verduidelijkt Karin Vanhoof, editorial manager van All About Content.
Directeur Communicatie en Public Relations van Citroën Belux, Anouk Van Vliet, hoopt met deze blog sneller te kunnen inspelen op de actualiteit en nauwer aansluiting te vinden bij de andere sociale media waarin het Merk actief is.