All About Content breekt de regels

Tijdens evenementen, seminaries of congressen wordt er aardig wat content gegenereerd waarmee in het merendeel van de gevallen niets wordt aangevangen. Een gemiste kans, want de content van jouw event of productpresentatie kan als een online live-magazine perfect deel uitmaken van de globale content marketingstrategie van een bedrijf of organisatie.

Onontgonnen gebied

Postevent communicatie zorgt er namelijk voor dat de deelnemers nog even voortsurfen op het positieve gevoel van het voorbije event. Dat gevoel kun je nog langer laten doorsluimeren door de content van een event te bundelen in een digitaal magazine, nieuwsbrief of blog, die kort na het event wordt verspreid. Een digitaal live-magazine, dus, zoals All About Content bewees met het digitale “Breaking the rules” magazine dat ze in opdracht van Notion Technologies realiseerden over de jaarlijkse meeting Meeting Professionals International Belgium Chapter. De volledige dag waarop sprekers zoals Frank Van Massenhove en Tom Palmaerts te gast waren, werd met behulp van tekst, foto’s en video’s gecoverd op een door Readz ontwikkeld digitaal platform. Het magazine werd in eerste instantie alleen aan de deelnemers van het event verstuurd, maar vond vrij snel nadien via de sociale media zijn weg naar het ruime publiek.

Aardig meegenomen

Dat laatste is uiteraard aardig meegenomen voor de organisator van zo’n event. Dankzij de sociale media worden de videobeelden razendsnel over internet geliked, gedeeld en verspreid en ontstaat er spontaan (en ongemerkt) een nieuwe klantenprospectie.

Bovendien zijn digitale communicatievormen meetbare marketinginstrumenten, die de klant/organisator in staat stellen een heel gepersonaliseerde relatie met zijn doelgroep op te bouwen, te onderhouden en via sociale media zelfs verder uit te bouwen. Op die manier is het online live magazine een perfect sluitstuk van een goed uitgebouwde content marketingstrategie.